lördag 9 augusti 2014

Sommarfynd!

 
 Porslinsskål köpt i Danmark
på en antikbutik.
 
 
 
 Korg från TineK.
 
 Älskar denna slitna yta!
 
Två skålar i varandra. 
 
 
Hej på er!
Har ni set vilken fin porslinsskål jag fyndade
i Danmark i på semestern! När jag steg in i den lilla antikbutiken såg jag den direkt! Den ska jag ha!
Damen som sålde den var lite bekymrad över hur hon skulle packa in den men klarade det galant!
Lyckan var total!
 
Förra sommaren köpte jag den höga skålen på loppis i Halland.
Tycker om då de är lite skavda & nötta!
De blir så charmiga!
 
Känner mig glad & upprymd nu då många projekt är på gång!
 Både stora som små!
 
Ha det gott vänner!
 
Kram
Lotta
 
 


3 kommentarer:

  1. Så roligt att kika in hos dig! Det var alldeles för länge sen! Fin skål du hittat!
    Kram
    a

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Så fin skål! Det är kul när man hittar riktiga fynd:)
    Så spännande med nya projekt! Kanske nåt som kommer på bloggen sen?;)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Superfin skål!
    Jag är också svag för dessa gamla slitna skålar. :)

    Tack för din gulliga kommentar inne hos mig! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera