måndag 16 juni 2014

Vårt uterum!

Hallå där!
Vilket fint väder vi hade här i går!
Strålande sol & varmt. 
Det kändes som en härlig sommardag!
Dessvärre är det lite svalare idag & till midsommar ska det bli regn som det ser ut nu..

I går rensade jag ogräs, satte presenning i pallkragarna 
& fick hjälp av Victor att jämna ut 
jord/lera som vi grävt upp från ett dike. 
Jag var ute hela dagen & det kändes 
i huden på kvällen.

När det är så här varmt blir det stekhett i vårat uterum. 
Jag har nu ordnat med gardiner från IKEA 
med öglor på som är lätta 
att haka upp & ner 
för att stänga ute solen med.
Det tråkigaste är att alla blommor vissnar snabbt om man inte ställer ut dem eller missar att vattna. 
Den som trivs bra är en murgröna i ett hörn 
där solen inte kommer åt. 
Den växer så det knakar i stället! 
Så tips på sol & varmtåliga växter 
tas gärna emot!

Rottingstolarna är av märket Artwood.
Bordet har jag köpt via Blocket.

Mattan från TineK har jag köpt från 
http://www.lillavillavita.se/

En gammal damejan fanns i trädgården 
när vi flyttade in.

Murgrönan som växer & växer ..
Kuddar från HM Home.

Ha nu en riktigt skön vecka!

Kram
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar