fredag 3 januari 2014

Årskrönika


J a n u a r i
Vilken vinter vi hade med kyla & mycket snö!
Här hemma börjar vi tapetsera 
matrum & kök.





F e b r u a r i
Vargavintern håller i sig!
Vackert med snön men otroligt kallt 
minns jag att det var!


M a r s
Solrekord men ännu vinter i Sverige.
Vi slutför tapetserande i matrum & kök!



A p r i l
Tyvärr mister vi 
svärmor/farmor/mamma 
i mitten av april.
Våren börjar göra sig till känna.






M a j
Jag fyller år :)



J u n i
Värmen kommer smygande.
Caroline tar studenten & vi har en fantastiskt
trevlig tillställning i trädgården!
Solen värmer skönt!







J u l i
Sommaren med sol & värme är verkligen här!
Njuter av alla fina blommor & dess underbara dofter!





A u g u s t i
Vi semestrar i Norge & i södra Sverige.
Många fina loppisfynd blir det!






S e p t e m b e r
Via instagram kontaktar Electroluxhome oss & gör ett köksreportage om vårt kök!
Fantastiskt roligt hade vi!

Jag hittar också mitt drömskåp
-finskåpet-
som jag kallar det 
på Blocket! 
L o v e!





O k t o b e r
Vi har enormt mycket äpplen på våra äppelträd 
så vi beger oss till 
Värmdö musteri & gör egen äppelmust!




N o v e m b e r
Jag får dille på att göra egna stjärnor av kvistar.
Stora som små.
Mossa, minigranar & annat från naturen flyttar in.
Julblommorna gör även dem entré!
Jag registrerar en enskild firma..







D e c m b e r
1:a advent präglas av svärfar/farfar/pappa 
drabbats av en kraftig hjärtinfarkt 
& får ligga på hjärtintensiven 
flera veckor. 
Han repar sig något men ligger 
skrivande stund kvar 
på sjukhuset.

När julen & nyår är över får jag en 
otrolig vårlängtan!




Jag vill tacka alla fina läsare både här & på 
instagram som följt mig under året!
Jag blir så glad för varje dag!
Hoppas att ni fortsätter att 
titta in & att ni får ett 
mysigt år 2014!


~K R A M~ 
Lotta

3 kommentarer:

  1. Så härlig årskrönika! Men hoppas att fin svärfar repar på sig och blir bra!
    Hoppas du har en fin kväll, kramar till dig!!

    SvaraRadera
  2. Egen firma?! Nyfiken:) Hoppas svärfar repar sig!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kavalkad, Så fina bilder.
    Tack själv och ha en fin dag
    Kram
    AC

    SvaraRadera