fredag 30 november 2012

Vad gör man inte för..

 ..Surte glaskonservburkar!
Som jag tidigare berättade så fick jag
överta lite gamla saker från en granne.
 
Det fanns bland annat trettio stycken små som stora
Surte glaskonservburkar..
kruxset var bara att de var fulla med inläggningar.
Många ända sedan år..håll i er nu 1963!?
 
Men mannen min
övertalade mig att hjälpa till
att tömma dem & det gjorde han oxå :)!
Tack så mycket<3
 
 
 
En hel trälåda med glasburkarna
  
Körsbär 1963
Blåbär 1963
Stolt fjällskivling 1963
 
Vi tömde & skölde ur
burkarna utomhus.
 
 Diskade i diskmaskinen.
 
Se så fina de blev!
 
Nu stundar advent i helgen mina vänner!
 
Vi ses!
 
Kram
Lotta
 


1 kommentar:

  1. Härligt med glasburkar i alla olika modeller. Själv slängde jag massor som hade innehåll på sopis, var inte alls lika duktig som du, som diskade dom.
    Önskar dig en härlig adventshelg.
    Kram
    AC

    SvaraRadera